People in the commercial media industry aim to design original media products that are profitable, technologically refined and that engage their audiences in new ways.

So it's more than a creative idea.

Innovation in the creative media industry is a hot topic in many countries. Up until now, however, there is a persistent lacuna. Innovators have not yet been successful in establishing an integral academic approach that is directly relevant to the digital media industry. This master programme seeks to fill this need. In close cooperation with international partners, the Academy for Digital Entertainment of NHTV Breda therefore has developed this master programme, which will bridge the gap between theory and practice in digital media studies.

The Master in Media Innovation focuses on the core processes behind media products, trying to uncover a digital grammar. By learning this grammar, you will be able to express yourself better on the digital platform and to anticipate future developments. In this way, you can use the full potential of the digital media.


program websiteofficial website Print this pageprint
instituteNHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Academy for Digital Entertainment
locationBreda
diploma
degreeM
program typeregular
program formfull-time
program duration12 months
credits (ECTS)60 EC
numerus fixusno numerus clausus
geen honoursprogramma
application no49121


Alumna Yasamin talks about her experiences

Open dagen en meeloopdagen

klik op een voorlichting voor meer informatie over tijd en locatie:

  • Op de open dag kun je kennismaken met de bachelor- en masteropleidingen van NHTV internationaal hoger onderwijs Breda. Elke opleiding presenteert zich in haar eigen gebouw. Vanaf het station wordt gratis busvervoer ingezet naar de locaties.

    10:00 - 15:00, NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, Breda
  • toon alle 4 evenementen

Opbouw

Hoe is de opleiding opgebouwd?
onderwijs
instruction language100% en
teaching types
modes of instructioncase study, literature study, oral presentation, research, research project, research proposal, group discussion, individual assignment, self study
contact hours

evening educationn.v.t.
distance learningn.v.t.
accreditatie

This program has been accredited on 20 by the Dutch-Flamish Accreditation Organization (NVAO) and has received the following grades:

realized quality
program cohesion
required study effort
staff quality
staff size
study guidance
bron: NVAO
curriculum
Check www.nhtv.nl for more details about the programme.

Toelating en kosten

toelatingstartmoment en kosten

Program start and application deadlines

1 September 2016
admission deadline 1 June 2016
statutory tarif : € 1984
institutional tarif : € 9388
non-EU/EER tarif : € 9388
Netherlands Fellowship programme : €
1 September 2017
admission deadline 1 June 2017
statutory tarif : €
institutional tarif : €
non-EU/EER tarif : €
Netherlands Fellowship programme : €
toelating

Vakken

Een indicatie van de vakken die je kunt verwachten
sepjulperiode

Studenten en studentenleven

Wat kost studeren?

gemiddelde kosten voor een student Master in Media Innovation in Breda

bron: Nibud
326kamerhuur in Bredarond het landelijk gemiddelde
22internet+tv
152boodschappen/kostgeld
32telefoon
117verzekeringen
158collegegeldop basis van € 1906 per jaar
80studieboeken en -spullen
29drinken/snoep/snacks
77uiterlijkkleding, kapper, schoenen
30contributies/abonnementen
132vrije tijdstappen, uit eten, vakantie
42vervoernaast de OV-kaart
45overig

€ 1194 aan totale maandelijkse uitgaven landelijk gemiddelde is € 1181
Hiernaast staat een overzicht van de gemiddelde kosten die een uitwonende student heeft. Niet iedere student heeft met iedere kostenpost te maken. Het totaalgemiddelde is dus niet gelijk aan de optelsom van alle kostenposten.

Bekijk ook de uitgebreide toelichting: wat kost studeren?

Feiten en / studie in cijfers

bron: Nationale Studenten Enquete 2015
deze
opleiding
landelijk
algemeen oordeel4.34.3
inhoud3.93.9
docenten44.0
studiefaciliteiten3.73.7
studielast3.43.4
studiebegeleiding3.73.7

Studentoordelen

De Nationale Studenten Enquete is het grootschalige onderzoek van de overheid onder studenten in Nederland naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten.
In 2015 hebben meer dan 200.000 studenten hun oordeel gegeven over hun studie en instelling.

Master in Media Innovation aan de NHTV internationaal hoger onderwijs Breda is beoordeeld door 15 respondenten. Gemiddeld waarderen ze de opleiding met 4.3 uit 5.

Arbeidskansen

Contact

  • Contact algemeen

    communicatie@nhtv.nl
    (076) 533 22 03
    Mgr. Hopmansstraat 1 en 15, 4817 JT Breda
  • Marketing en communicatie

    Communicatie NHTV
    communicatie@nhtv.nl